Bu tabloda; “Do” sesi baz alınarak farklı akorlar
görülmektedir. Tabloda sadece “Do”nun
baz alınması konunun matematiksel mantığının anlaşılması içindir. Müzik
literatüründe bulunan akorların sadece “Do” sesinde olanların tümünü paylaşmak için dahi bu tabloya birkaç sayfa
daha eklemek gerekirdi. Bu tabloda; en temel akorlar ile “Jazz” ve “Latin” müziği ile ilgilenenlerin kullanabileceği (yaklaşık olarak) tüm akorlar bulunmaktadır.
Akorların temsilinde farklı
terminolojiler kullanılır ve bu bağlamda piyasadaki notalarda da farklı
tanımlamalar görülür. (Bu tabloda akorları Amerikan sistemini baz alarak adlandırdık.)
Örneğin; artmış yedili için genelde
“C+7” kullanılmakla birlikte, bazı
notalarda bir üçgen işareti ya da “Cmaj7”
şeklinde de aynı akor tanımlanabilir.
“Diminye” (Diminished) akorların kullanılmasında çok zaman hata yapılmaktadır. Bu akorlarda sadece “Dim” ya da bunun muadili olan “o” varsa bu üç sesli bir akordur. "Dim7" ya da bunun muadili olarak “o7” varsa (Tabloda görüldüğü gibi) bu dört sesli bir akordur. Eğer küçük yuvarlağın üzerinde bir kesik varsa “ø7” bu akorda dördüncü ses yarım ton pestir ve buna "Yarım Diminye" denir. (HALF DIM) Tabloda; artmış yedili ve diminye akorlardaki her iki kullanım şekli görülmektedir.
Tablonun sonunda akor
adını biraz daha büyük olarak işaretlediğin dört akor var. “OMIT” akorlar. “Omit” tanımlamasında hangi ses tanımlandıysa o ses akordan
çıkarılarak kullanılır. Tabloda bu ayrıntı net olarak görülmektedir.
Kısa bir süre sonra “Jazz” ve “Latin” icra eden arkadaşlara katkı amacıyla bu akorların emprovizelerde kullanılan gamlarını da
(Skala) bu sitede paylaşmaya
başlayacağız.